Mina Kompisar

publicerat i Mina Kompisar;
Efter en liten sjukdomsvåg här hemma hos oss känner jag och matte för ett litet blogg inlägg igen. Nu när jag har skrivit lite om mig ( vilket ska fortsätter) tänkte jag skriva om mina kompisar som bor här hemma med mig, förutom matte och husse då såklart. Jag var ju såklart den första här hemma (som lite info vid sidan här ;) ) men efter två månader kom matte och husse hem med en BUR och i buren satt en KATT, kan ni tänka er det? Jag som trodde jag får vara ensam drottning här hemma... MEN den där KATTEN som satt i BUREN , jamade så jag fick ont i örat... tänkte mig vad i himlen har de gjort med katten .... jag trodde det var en jourkisse igen som bodde hos oss innan ( två st. hade kommit och gått) men den här gick aldrig mer.... och i början så tyckte jag inte alls om henne och önskade mig att det var en jourkisse för de vasr iaf snälla mot mig och ville gosar hela tiden , bäääääh jag bestämmer här ingen sån där, har ni sätt hennes färg? Hon har massor med färger, matte kalla det för sköldpaddsfärgad men ursäktaaaa, det är en katt ingen sköldpadda? jaja det får vara sååå. Senare fick jag veta en del av matte om vad som hade hänt med kissen och då tyckte jag synd om lille skrikhönan.
 
Ytterliggare lite mer än 2 månader senare som kom nästa BUR.... nu trodde jag att matte och husse blivit helt knäppa och jag hoppades innerligt att det var ett gosedjur därinne i och med att det var så tyst. MEN nejjjj en lite skitsakkkkkk.... (matte kalla honom för lilleskiten) jätteliten och vilket självförtroende ussshhh det första han fick var en smäll men vet ni vad? HAN brydde sig inte utan trodde väl att jag lekte med honom ? Jag är 8 år, tant alltså så jag vill inte leker ... och han hade samma problem som den där tjejen som fortfarande bodde kvar hos oss. Han hade också massa färger, eller jag ok han hade bara två men ändåå ??? Katter ska väl har en färg? eller jag kanske är speciell ;)
 
MEN nu måste jag ju erkänner en sak, efter mycket bråk och sömnlösa nätter (iaf för matte) så vill jag aldrig mer vara utan de två. Även om vi tillsammans bildar en färgklump så älskar jag min majvind som har blivit som en dotter för mig och även lilleskiten findus som är som ett barnbarn. De leker tillsammans (vilket jag också har börjat med) och när det är slut så kommer de till mig och så gosar vi med varandra. Färg spelar ingen roll märkte jag de har samma behov som jag och äntligen är vi sams allihopa. <3
 
Några bilder på oss alla <3
 
(Findus)
(Majvind)
 
Min matte:
Så mycket kärlek i mina 3 katter, du kan mår så dåligt men så länge jag har de tre i min närhet, hittar jag alltid tillbaka till mitt leende. <3
 
Visst är matte känslosamt igen ;)
 
Puss på er <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Chanda, Milton och Matte:

Vilka fina kompisar du har, Vida! <3

2:a kommentar, skriven , av Kim:

Jag är väl också din kompis? Fast vi bor ju inte ihop förstås.. Men jag är en rätt trevlig prick också :D

Svar: Det är klart kimis <3
Vidas matte

Kommentera inlägget här :